Wat hebben we al gedaan?
Wat hebben we al gedaan?
Elke vraag die wij krijgen is uniek. Elke weg naar de oplossing is dat ook. Wat we voor jou kunnen betekenen, bespreken we daarom graag één-op-één met jou. Hieronder toch een kleine greep uit onze vorige projecten.
Call center
Hoe wij zorgden voor meer tevredenheid, zowel bij klanten als werknemers.
Resultaten:
24% kosten bespaard
Klanttevredenheid van 7.7 naar 9.2
Stijging van 40% in productiviteit - geen zaterdagwerk meer nodig
De setting:
Werknemers van het call center konden de overvloed aan telefoons en mails van klanten niet meer de baas. Ze voelden zich onzeker en gefrustreerd omdat ze niet juist en snel konden antwoorden. Er moest ook een extern call center worden ingeschakeld om de inkomende telefoons mee te behandelen, maar daar kwamen ook veel vragen van terug omdat ze niet over de juiste informatie beschikten.
Wij zorgden voor:
Een betere planning zodanig het telefoon- en mailwerk goed verdeeld was over alle medewerkers.
Een betere samenwerking tussen verschillende teams , ook met het marketing team dat de nieuwe proposities uitwerkte.
Een beter gestructureerd intranet waardoor alles sneller terug te vinden is en een verbeterde FAQ. Hierdoor konden klanten sneller informatie terugvinden, nog voor ze contact moesten opnemen.
De resultaten spreken voor zich.
AP proces
Hoe we zorgden voor een vereenvoudigd & toekomstgericht proces om leveranciers tijdig te kunnen uitbetalen & achterstand weg te werken.
Resultaten:
Ideaal "TO-BE" proces dat zal zorgen voor:
Tijdsbesparing & verhoogde werkbeleving: minder achterstand, minder openstaande facturen, minder rappels, minder vragen & klachten
Een kortere doorlooptijd per factuur: verbeterde goedkeuringsflow + meer ownership bij business
De setting:
Het finance team had een zeer zware werklast waardoor er steeds meer achterstand ontstond bij het inboeken en uitbetalen van facturen. Hierdoor kwamen er steeds meer klachten van leveranciers en kwam het team in een negatieve spiraal terecht. Ze hadden nood aan een grondige scan van het finance departement om een actieplan te kunnen opstellen om de werkdruk structureel te verlagen, zonder hiervoor extra personeel te moeten aanwerven. Bijkomend was het de bedoeling om inzicht te krijgen hoe processen van andere departementen verbonden zijn met het finance proces en hier dus impact op hebben.
Wij zorgden voor:
Een duidelijk categorisatie van de verschillende factuurtypes (contract vs PO vs onkosten)
Een duidelijk overzicht van de (AS IS) processen bij finance en hoe de processen van andere afdelingen hier impact op hebben
Een analyse van de grondoorzaken van de problemen (vb. ingewikkelde goedkeuringsflow, met lange doorlooptijd per factuur als gevolg)
Een geprioriteerd actieplan inclusief inschatting van efficiëntiewinsten per proces
Een uitgewerkt TO BE proces (uitgetekend met en gedragen door de business)
Een efficiënte coördinatie met de IT partijen en het formuleren van duidelijke IT Requirements
Team Optimalisatie
Hoe we de teamwerking hebben geoptimaliseerd, om meer ademruimte te creëren.
Resultaten:
Minder werklast binnen het team
Hogere omzet dankzij het wegwerken van de facturatie achterstand + herinvestering van de vrijgekomen tijd in prospectie
Een mentaliteit van continu verbeteren
De setting:
Door een complexe tarifering, systemen die niet gebruiksvriendelijk waren en een suboptimale interne manier van werken, kwamen er veel klantvragen en klachten binnen bij het team. Hierdoor raakten ze overbelast en ontstond er een grote facturatie achterstand. Klanten moesten vaak lang wachten voordat ze een reactie kregen, wat frustratie en ontevredenheid veroorzaakte.
Wij zorgden voor:
Een duidelijk overzicht van de (AS IS) processen binnen het team
Een geprioriteerd actieplan inclusief inschatting van efficiëntiewinsten per proces
Voorstel tot vereenvoudigd tarief
Coaching van het team om toekomstige verbeteringen zelf te kunnen implementeren
Ondersteuning ERP implementatie
Hoe we het verkoopproces binnen het ERP systeem uittekenden om toekomstige groei aan te kunnen.
Resultaten:
Een verbeterd en future-proof verkoopproces, klaar voor groei, geïmplementeerd in het gekozen ERP-systeem.
De setting:
Gezien onze klant een nieuwe markt wou betreden, was er nood aan een optimalisatie van huidige processen en systemen. Bij de komst van een nieuw ERP systeem werden we gevraagd om het verkoopproces future-proof in te richten en de bijhorende systeemrequirements uit te tekenen.
Wij zorgden voor:
Een uitgewerkt TO BE proces (via workshops met vertegenwoordigers van verschillende afdelingen)
Oplijsting van (sector)specifieke systeemrequirements
Een maximum aan standaardoplossingen binnen het gekozen ERP-systeem (D365)
Duidelijke rollen en verantwoordelijkheden van de verschillende betrokken partijen
Betrokkenheid van alle stakeholders (business - externe systeemleverancier - management - IT - ...)
Strategie verandering bij een redactie
Hoe wij een strategieverandering opzetten én tot in de uitvoering hebben begeleid.
Resultaten:
25% meer artikels wat zorgt voor een stijging van 7% in de pageviews
Meer pageviews die zorgen voor meer plaats voor advertenties
Minder late werkuren voor de eindredacteurs
Meer focus op inhoud & kwaliteit
De setting:
De hoofdredactie bij een grote uitgever wilde met hun 125 werknemers de stap maken van paper first naar digital first.
Wij zorgden voor:
Een doorvertaling van deze strategie in de praktijk, door alle processen en de werking af te stemmen op de nieuwe richting.
Een efficiëntere en snellere manier voor online plaatsen van artikelen.
Een goed systeem om effectiviteit op te volgen.
Meer ownership voor de werknemers en dat ze – door uit te gaan van hun eigen kracht – hierin konden excelleren
En dit alles voor hetzelfde budget.
HR afdeling
Hoe wij een hele keten van samenwerking soepeler laten verlopen en daarmee tijd besparen en risico’s verminderen.
Resultaten:
Tijdsbesparing waardoor de hulp van 2 freelancers niet langer nodig was
De setting:
Door verouderde systemen en gebrekkige processen was het onmogelijk een duidelijk overzicht te krijgen van de medewerkers en vooral de freelancers in het bedrijf. Ook was de on- en offboarding van vaste werknemers verre van ideaal. Het gevolg: tijdverlies in het starten van nieuwe mensen, frustratie bij zowel HR als managers en ex-werknemers die nog te lang toegang hadden tot gevoelige informatie.
Wij zorgden voor:
Duidelijke vereisten voor een centraal HR-systeem, hier waren we de brug tussen business en IT.
Verbeterde on- en offboardingprocessen van medewerkers over de verschillende departementen heen.
Minder manueel en dubbel werk alsook minder fouten
Scherpere stopzetting van abonnementen en licenties bij offboarding